< Clienții tăi te așteaptă online. Tu ce mai aștepți? >

MARKETERIO, SERVICII COMPLETE DE MARKETING DIGITAL

Alege cea mai eficientă cale de a ajunge la publicul tău. Tu alegi destinația, noi construim punțile.
Vei descoperi cum marketing-ul digital poate funcționa într-un mod spectaculos pentru tine.
Marketerio este o agentie de marketing online, care se concentreaza pe calitate si rezultate concrete. Echipa noastra este formata din specialisti in marketing online, social media, web design, email marketing,  branding, design grafic, a caror experienta poate deveni pentru firma dumneavoastra un avantaj major de piata.

< Am selectat câteva dintre proiectele noastre >

PORTOFOLIU MARKETERIO

< Suntem la dispoziția ta! >

DATE DE CONTACT

Str. Alecu Russo, Nr. 13-19, Sector 2, Bucuresti

(+4) 0773 858 861

Content marketing
user generated content

User generated content – sau conținutul generat de utilizatori – este un trend care a căpătat foarte mare popularitate în ultima perioadă în marketingul digital – și care pare să câștige din ce în ce mai mult teren în abordarea de către companii a strategiilor de marketing. De ce? Pentru că este cel mai probabil cel mai autentic, creativ și generator de încredere instrument de promovare din mediul online. Pentru că promovarea este făcută de către clienți, și nu de către branduri.

User generated content este conținutul produs și publicat voluntar de către utilizatorii diferitelor platforme online. Acesta poate cuprinde testimoniale, imagini, videoclipuri, postări, hashtaguri și comentarii create de clienții tăi și trimise pe platforme precum Facebook, Instagram, Twitter, YouTube și Pinterest.

Din ce în ce mai multe companii încorporează în strategia lor de marketig acest tip de conținut. O companie poate avea foarte mult de câștigat dacă folosește acest tip de strategie, stimulâng angajamentul clienților prin preluarea postărilor lor, prin derularea de concursuri prin care îi încurajează pe clienți să producă conținut. Acest tip de strategie poate ajuta foarte mult un brand să fie prezent în mediul online, să fie vizibil, să-și creeze o imagine pozitivă și memorabilă.

Iată câteva motive care s-ar putea să te convingă să îți axezi și tu strategia pe user generated content:

Credibilitate

Peste 90% dintre consumatori au încredere în brandurile despre care alți utilizatori generează conținut. Pentru că oamenii se bazează foarte mult pe opiniile altor oameni care sunt ca ei și care nu au niciun interes și nimic de câștigat dacă prezintă avantajele sau neajunsurile unui anumit produs sau serviciu. Probabil ți s-a întâmplat și ție să verifici recenzii ale unor produse înainte să le cumperi sau să verifici imaginile și recenziile postate de alți clienți ai unor hoteluri sau pensiuni înainte să le alegi ca destinații de vacanță. Trebuie să existe cel puțin un moment în care ai decis să nu mai mergi la un anumit hotel pentru că avea recenzii foarte proaste. Așa că, pentru că alte persoane, cel mai probabil persoane la fel ca tine, au avut o experiență neplăcută înaintea ta și au împărtășit-o cu tine, te face și pe tine să îți reevaluezi decizia. La fel, atunci când vezi din ce în ce mai multe poze în feed-ul tău de Facebook sau Instagram dintr-un anumit loc, s-ar putea să își dorești să fii acolo. În orice caz, ai prins ideea și acum îți dai seama cât de comun este user generated content în viața noastră de zi cu zi, atât în calitate de branduri, cât și de consumatori, nu-i așa?

Umanizare

Atunci când oamenii vorbesc sau scriu despre tine te umanizează ca brand. În primul rând arată că exiști, că ești accesibil, că există persoane care te-au întâlnit, te-au cunoscut, care au interacționat cu tine, cărora le-ai stârnit emoții. Ești palpabil. Pentru că a existat deja o conexiune între tine și un anumit client, faptul că respectiva persoană împărtășește acea experiență captează atenția altor posibili clienți. Pentru că user generated content le dă o voce clienților tăi și îi face să se simtă auziți, acest lucru creează o reacție emoțională a tuturor celor implicați – mai precis, îi facă pe aceștia să se simtă parte a conversației și că ceea ce spun contează pentru cineva. Iar conversația nu o poți avea decât cu o altă persoană. Astfel, se creează acea senzație de apropiere pe care numai comunicarea dintre oameni o poate crea. Iar oamenii te vor privi, ca brand, ca pe unul de-al lor.

Mai mult trafic, mai mult reach

Atunci când sunt combinate cu beneficiile rețelelor sociale, toate tipurile de conținut generate de clienți pot crea viralitate, pot crește numărul interacțiunilor, al distribuirilor și astfel, te pot ajuta să ajungi la cât mai mulți oameni. Introducerea în strategia de marketing a conținutului generat de utilizatori poate contribui astfel într-un mod remarcabil la consolidarea brandului și la construirea de relații solide cu clienții. Poți ajunge la un reach mare provocându-ți urmăritorii cu un hashtag, cu un concurs de fotografii sau punând pur și simplu o întrebare. Nu uita totuși că acest tip de interacțiune trebuie întreținut, iar brandul tău trebuie să țină pasul în interacțiunea cu clienții, astfel că trebuie să le răspunzi mereu.

Feedback de la clienți

Știm cu toții că feedback-ul de la clienți este crucial în stabilirea sau armonizarea strategiei de marketing. Cu cât ai mai mult acces la „dezvăluirile” oneste ale clienților față de produsele sau serviciile tale, cu atât îți va fi mai ușor să le înțelegi nevoile, să înțelegi cum interacționează cu brandul tău și, evident, să vii cu soluțiile potrivite pentru a răspunde mai bine nevoilor lor. Totodată, dacă încurajezi crearea de conținut și interacționezi cu utilizatorul care împărtășește experiența lui cu brandul tău, motivezi indirect restul comunității tale să facă același lucru. Prin urmare, se generează un proces de feedback care crește tot vizibilitatea brandului tău.

Eficiență

Nu numai din perspectiva resurselor financiare, dar și de timp, user generated content te poate scuti de foarte muncă multă, dacă le dai clienților tăi motive să „te vorbească de bine”. Dacă îi lași pe clienții tăi să fie creatorii și distribuitorii de conținut, în loc să cheltuiești milioane pe spoturi și reclame TV, s-ar putea să fii mult mai câștigat.

Atunci când este utilizat în mod corespunzător, user generated content poate fi un instrument de mare ajutor pe care nu ar trebui să-l ignori atunci când îți stabilești strategia de marketing. Pentru că încurajează implicarea utilizatorilor și oferă un mesaj de deschidere față de aceștia, user generated content te va ajuta să menții o relație solidă cu clienții tăi, crește șansele de a genera noi clienți, te ajută să vii cât mai vizibil și, nu în ultimul rând, este foarte rentabil. Singura condiție este să fii la fel de implicat precum clienții tăi, pentru că – nu-i așa? – clienții se mențin cu atenția cuvenită. Altfel, dacă nu vor primi niciun răspuns din partea ta, interesul lor va scădea.

Author

Admin

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *