Rețelele sociale sunt un instrument puternic de comunicare și promovare, în special pentru companiile mici. Le puteți folosi pentru a atrage noi clienți, pentru a genera trafic, pentru a vă menține clienții existenți, pentru a vă crește brandul etc. Știm însă că gestionarea rețelelor sociale poate fi foarte dificilă și poate lua mult timp. De aceea, vă prezentăm cele mai bune tool-uri care să vă ajute să gestionați mai bine platformele Facebook și Instagram.
Folosind instrumentele de gestionare a rețelelor sociale poți să scăpați de anumite taskuri recurente, pe care le puteți automatiza, astfel încât focusul echipei să fie dedicat creării unui conținut de calitate.
Află cum poți programa postările și cum poți găsi cele mai potrivite momente pentru ele. Prezentăm mai jos câteva tool-uri care v-ar putea fi utile:
Google a devenit parte din viața noastră de zi cu zi. Fă un exercițiu și întreabă-te dacă cunoști pe cineva care nu folosește Google… Nici noi! J De aceea, trebuie să ne folosim de instrumentele pe care le avem la îndemână pentru a înțelege ce caută oamenii pe Google, ca să putem să ne aflăm și noi printre căutările lor – să ne întâlnim la jumătatea drumului, cum s-ar spune. Google Trends este un instrument care ne arată cât de des sunt introduși anumiți termeni de căutare în motorul de căutare Google. Îl poți folosi pentru a verifica anumite căutări dintr-o anumită perioadă de timp, dar și pentru anumite locații specifice, pentru a înțelege cum evoluează căutările respective. Pe scurt, afli care sunt trendurile în căutările pe Google, pentru a-ți putea apoi alege mai simplu cuvintele-cheie, să fii și tu, la rândul tău, mai ușor de găsit.
Dacă încă postezi manual, s-ar putea să descoperi că petreci mai mult timp decât ți-ai dori pe telefon/laptop. Post Planner poate fi un instrument util pentru programarea postărilor. Această aplicație te poate ajuta să creezi un calendar de postări, cu planificare săptămânală sau zilnică, te poate ajuta să descoperi cele mai bune conținuturi ca să îl adaptezi pe al tău, să conectezi conturile, să generezi trafic pe site, să verifici și să analizezi nivelul de engagement, să refolosești anumite postări. Acesta are un preț relativ accesibil, însă poate fi folosit pentru Facebook, nu și pentru Instagram.
Poți planifica postările și pentru Instagram, cu Later. De la eliberarea timpului la direcționarea traficului către site-ul tău web și creșterea productivității, programarea postărilor și a poveștilor Instagram reprezintă o modalitate sigură de a stimula engagementul următorilor tăi și de a-ți crește lista de urmăritori. Later este un instrument care te ajută, pe lângă planificare și stabilirea unui calendar de postări, să stabilești aspectul final al postării și să administrezi o bibliotecă media, unde salvezi toate imaginile și video-urile folosite. În plus, te ajută să găsești conținutul potrivit pentru afacerea ta. Bonus: aplicația este ușor de folosit. Poți folosi varianta gratuită a acestei aplicații sau poți opta pentru variantele premium, plătite, care oferă mai multe posibilități.
Hootsuit este un instrument care te poate ajuta să planifici, să creezi și să publici conținut atractiv. Cu tabloul de bord HootSuit poți programa actualizări atât pentru contul de Facebook cât și pentru cel de Instagram, dintr-un singur loc. Dacă ai și cont de Facebook și cont de Instagram, este foarte probabil să vrei să le gestionezi dintr-un singur loc. Hootsuit te ajută să planifici postările, și, totodată, folosind funcția „Composer”, poți obține acces la o întreagă bibliotecă de conținut – imagini, video-uri – care să te ajute să creezi la rândul tău un conținut cât mai atractiv și să atragi mai mulți clienți. Totodată, acesta are o opțiune de lucru în echipă, astfel că puteți împărți taskurile și verifica conținutul înainte de publicare. Acesta are o variantă gratuită de 30 de zile, după care puteți să creați un cont plătit.
Facebook Ads Manager este instrumentul care te ajută să creezi, să administrezi și să analizezi impactul campaniilor tale. Facebook Ads Manager poate părea greoi de folosit, însă poate fi un instrument nemaipomenit pentru a-ți optimiza anunțurile și a crea campanii de succes. Partea cea mai bună este că acest instrument este la îndemână, chiar în contul paginii tale de Facebook. Poți folosi și o aplicație mobilă sau poți accesa direct linkul https://www.facebook.com/ads/manager.
- Instagram Insights
Instagram Insights te poate ajuta să obții informații despre datele demografice ale urmăritorilor, dar și analize ale conținutului postat. Instagram Insights oferă date despre postările din ultimele 7 zile, câte postări ai avut, care a fost reach-ul fiecăreia, ce tipuri de impresii ai obținut, precum și comportamentul urmăritorilor tăi față de postările tale. Astfel, vei ști care e strategia pe care să o abordezi pentru viitor. Acest instrument este gratuit și se accesează direct în contul de Instagram.
- Canva
Canva poate deveni cel mai bun prieten al tău dacă ai nevoie de un instrument util pentru crearea de conținut. Poți folosi șabloanele existente pentru creare de imagini și video, adaptate dimensiunilor corespunzătoare pentru Facebook și Instagram. Canva oferă foarte multe posibilități de editare. Poți crea inclusiv grupuri de lucru pentru anumite proiecte, având posibilitatea să inviți mai mulți membri. Poți folosi Canva gratuit, cu o mulțime de variante de șabloane de design, fotografii gratuite din diverse domenii sau, totodată, poți crea un cont plătit.
CONCLUZIE
Este evident că instrumentele acestea îți pot ușura foarte mult munca și, în final, te vor ajuta s ajungi mai repede la clienții tăi. Tehnologia, automatizarea au devenit parte din rutina noastră zilnică oricum. Însă mai ales dacă dorești să folosești rețelele sociale pentru a aduce mai mulți clienți afacerii tale, este important să te familiarizezi cu cât mai multe instrumente, astfel încât să poți eficientiza la maxim activitățile tale de marketing. În fond, trebuie să știm să ne folosim de tot ce ne oferă tehnologia pentru a putea să ajungem mai repede la obiectivele propuse.