< Clienții tăi te așteaptă online. Tu ce mai aștepți? >

MARKETERIO, SERVICII COMPLETE DE MARKETING DIGITAL

Alege cea mai eficientă cale de a ajunge la publicul tău. Tu alegi destinația, noi construim punțile.
Vei descoperi cum marketing-ul digital poate funcționa într-un mod spectaculos pentru tine.
Marketerio este o agentie de marketing online, care se concentreaza pe calitate si rezultate concrete. Echipa noastra este formata din specialisti in marketing online, social media, web design, email marketing,  branding, design grafic, a caror experienta poate deveni pentru firma dumneavoastra un avantaj major de piata.

< Am selectat câteva dintre proiectele noastre >

PORTOFOLIU MARKETERIO

< Suntem la dispoziția ta! >

DATE DE CONTACT

Str. Alecu Russo, Nr. 13-19, Sector 2, Bucuresti

(+4) 0773 858 861

Content marketing
Storytelling

Cum prezinți cel mai bine povestea brandului tău?

În societatea actuală în care totul se întâmplă într-un ritm foarte rapid, în care avem la îndemână automartizarea și digitalizarea, este o provocare să păstrăm totuși conexiunea umană și, în fond, umanitatea. Interacțiunea umană fizică devine din ce în ce mai rară, fiind înlocuită cu cea virtuală, care ne aduce o comoditate și ne oferă posibilități de socializare instantanee. Totuși, există anumite elemente care nu pot fi înlocuite de tehnologie. Cele mai importante dintre ele sunt emoțiile.

Pentru că emoțiile rămân un element central a ceea ce ne face umani, nici brandurile nu trebuie să fie mai prejos atunci când încearcă – nu? – să ajungă la inima publicului țintă. Pentru că publicul trebuie întâi cucerit, cu publicul tău te împrietenești mai întâi, creezi o conexiune. Astfel, brandurile nu își permit să fie entități fără chip. Ele trebuie să se conecteze cât mai profund cu publicul lor. Și cum pot face asta cel mai bine? Prin storytelling.

Ce este storytelling

Pe scurt, storytelling este viitorul marketingului digital. Este combinația dintre fapte și emoții din care reiese povestea brandului tău. Este, în fond, efortul tău ca brand de a-ți spune povestea, de a arăta motivul existenței tale, de a arăta de ce e nevoie de afacerea ta și cu ce contribui tu în domeniul tău și, mai ales, cum îmbini toate aceste elemente în beneficiul clientului tău. Acestea sunt elemente esențiale care nu trebuie să lipsească din comunicarea unui brand. Ele sunt necesare pentru a maximiza vizibilitatea brandului, pentru a te conecta cu publicul și pentru a crește impactul afacerii tale.

Valoarea storytellingului în marketing și branding este cunoscută pe scară largă. Este modul de neînlocuit prin care arăți că afacerea ta este unică.

De ce storytelling

Încă din cele mai vechi timpuri este recunoscut faptul că poveștile atrag atenția persoanelor cărora le sunt împărtășite. Dincolo însă de recunoașterea populară, există studii psihologice care arată că poveștile stimulează activitatea creierului. Psihologul cognitiv Jerome Bruner sugerează că suntem de 22 de ori mai predispuși să ne amintim un anumit lucru dacă ne-a fost prezentat ca o poveste. De ce? Pentru că ne declanșează emoțiile și astfel devin memorabile. În plus, este loc pentru povești mai bune. Conform unui studiu realizat de Content Marketing Institute în 2019, doar 52% dintre specialiștii în marketing folosesc frecvent povestiri în strategia lor de marketing.

Cum prezinți cel mai bine povestea brandului tău?

Ca în orice poveste, ai nvoie de o structură. Nu e nevoie de foarte mare efort în acest sens, pentru că există deja un tip de narativ clasic pe care poți mula orice poveste. O poveste include personaje, decor, conflict, acțiune în creștere, punctul culminant și deznodământ. Crearea acestor puncte permite publicului tău să te urmărească ușor și să își amintească povestea.

Câteva întrebări simple, ca să poți începe

Poți începe prin a răspunde la câteva întrebări

  • Cine sunt?
  • Ce fac?
  • Pentru cine fac ceea ce fac?
  • De ce o fac?
  • Cum o fac?
  • Cum arată viitorul meu ca brand?
  • De ce vreau să spun această poveste?
  • Care este valoarea pe care o voi aduce prin povestea mea?
  • Ce va lua audiența mea din această poveste?

După ce ai răspuns la întrebările de mai sus, ține cont de câteva aspecte care contează foarte mult:

Personajul principal nu ești tu

Reține totuși un aspect foarte important! Personajul poveștii tale este clientul tău, nu tu. Povestea ta este despre și în jurul clientului, care devine eroul poveștii tale. În jurul eroului se desfășoară apoi forța motrive din spatele afacerii tale, ceea ce te diferențiază de concurență, ceea ce te face să exiști. Să luăm ca exemplu Nike. Nike înseamnă excelență atletică – nu adidași sau echipament sportiv.

Valori

Consumatorii de astăzi nu cumpără doar pasiv, ci se identifică cu profusele pe care le cumpără, le fac parte din viața lor.De aceea nu trebuie să prezinți un produs strict într-un mod tehnic sau pentru funcționalitățile lui. Trebuie să prezinți un produs în jurul unui scop, al unei identități, în jurul unei culturi cu care consumatorii se identifică și din care fac – sau vor să facă – parte. Un scop convingător spune cine sunteți, ce faceți pentru ceilalți și ajută publicul să se conecteze cu povestea ta, să simtă că face parte din ea. Dacă reușești să identifici valorile ca punct de întâlnire cu clienții tăi, ești pe drumul cel bun către succes. Poveștile grozave sunt autentice și reale și lucrează împreună pentru a construi narațiuni și valori comune cu care publicul tău se pot conecta și care îi încurajează să se alăture scopului și comunității tale.

Sens

Există foarte multe branduri care concurează pentru atenția aceluiași public. Însă prea multe dintre ele se concentrează pe conținut sau pe concurență, iar prea puțini pun accentul pe lucrurile de care le pasă de fapt oamenilor. Povestea ta trebuie să aibă sens pentru cel/cea căruia te adresezi, să fie relevantă pentru acea persoană la care îți dorești să ajungi.

Autenticitate

Povestea ta este povestea ta. Suntem siguri că ești unic în felul tău. La fel și brandul tău este unic. Așadar, de ce să nu arăți asta? Fii cinstit, deschis și transparent. Doar în acest fel le arăți oamenilor exact așa cum ești și le dai încredere.

Simplitate

Cu cât este mai simplă, cu atât este mai ușor de reținut. Simplitatea vine în completarea autenticității de altfel. Nu trebuie să spui prea mult ca să ieși în evidență. Dar trebuie să spui ceea ce contează. Dacă te concentrezi pe un singur subiect în povestea ta și punctezi exact ceea ce este esențial, fără să induci în eroare, vei avea mult mai mult de câștigat decât dacă încerci să împopoțonezi o poveste cu lucruri care nu au nimic a face cu realitatea.

Alege forma potrivită

Povestea ta trebuie să aibă o voce. Alege cu grijă vocea care te reprezintă, în funcție de personalitatea brandului tău. Tonul este, de asemenea, la fel de important.

Fie că alegi apoi să folosești articole scrise, infografice interactive, videouri, podcasturi, cărți, forma vine doar să încununeze toate elementele de mai sus.

Author

Admin

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *