Instagram ne-a întâmpinat pe parcursul anului 2021 până acum cu o serie de modificări, de la actualizări de politici, până la noi tool-uri pentru companii, dar și până la decizii răsunătoare la nivel global. Marketeri, dar și utilizatorii, se pot bucura de câteva modificări relevante. Noi credem că este important să le cunoașteți, pe de o parte ca să puteți să vă bucurați de beneficiile pe care vi le-ar putea aduce, iar pe de altă parte ca să vă dați seama – dacă nu ați făcut-o până acum – de puterea pe care o au rețelele sociale ca instrumente de comunicare.
Iată 7 noutăți pe care platforma Instagram le-a adus în 2021:
Rooms – unde pot intra în direct 4 persoane
În 2020 Instagram a lansat Instagram Live, care a avut un succes răsunător. Inițial, live-urile erau realizate de un singur vorbitor care se adresa publicului. Noutatea din 2021 este că Instagram Live devine Instagram Rooms și este extins la patru participanți. Ce anume a inspirat schimbarea? Pe de o parte, creșterea uriașă a live-streaming-ului din timpul pandemiei. Live-streaming s-a dovedit a fi un instrument util pentru ca oamenii să rămână conectați. Pe de altă parte, competiția. Rooms pare că vine ca un răspuns la Twitter Spaces și lansarea globală a Clubhouse, care au avut de asemenea un succes neașteptat.
Ce rămâne la fel: Instagram Rooms va accepta în continuare ecusoane, cumpărături live și strângeri de fonduri.
Instagram dezvoltă un feed în stil TikTok pentru povești
Competiția își spune cuvântul și în acest caz. Este posibil ca foarte curând poveștile de pe Instagram să poată fi afișate într-un flux vertical, precum cele de pe TikTok. Snapchat a lansat recent un feed similar numit Spotlight. Utilizatorii Instagram ar urma să gliseze în sus pentru a putea vizualiza următoarea poveste. În prezent utilizatorii navighează prin povești pe orizontală. Această nouă funcție ar urma să apară pe Instagram Stories.
Totuși, ce va fi diferit față de TikTok? Pe Instagram vor fi videoclipuri de 2-60 de secunde care vor rula continuu. Rămâne totuși de văzut în ce măsură Instagram va continua să-și adapteze funcționalitățile astfel încât acestea, dar și posibilitățile de creare de conținut, să fie la fel de atractive ca ale TikTok.
Noua politică privind nuditatea permite conținut legat de sănătate
Au fost foarte multe discuții în jurul politicii privind nuditatea, în special din cauza deciziei Instagram de a șterge o poză utilizată pentru conștientizarea cancerului de sân. În această logică, Consiliul de supraveghere a revocat decizia Instagram de a șterge poza respectivă, tocmai în ideea că astfel de fotografii ar trebui permise având în vedere rolul lor de promovare a unor cauze sociale, în cazul de față conștientizarea cancerului de sân. În urma acestei decizii, politica Facebook privind nuditatea a fost actualizată.
La momentul respectiv politica Facebook interzicea fotografii care reprezentau sânurile femeilor, iar acest tip de fotografii sunt încă interzice, însă există anumite excepții în urma actualizării. Printre acestea se numără fotografii ale unor femei care alăptează, fotografii în contextul nașterii, cele care au rolul de a conștientiza sau informa cu privire la cancerul la sân, precum și cele care reprezintă un act de protest.
Instagram adaugă tabloul de bord profesional pentru companii și creatori
Instagram a creat un nou tablou de bord profesional pentru a încuraja crearea mai multor conținuturi. Companiile și creatorii de conținut de pe Instagram au acum acces la un tablou de bord profesional. Deși multe dintre caracteristicile și resursele sale existau deja, tabloul de bord le face accesibile dintr-un hub central.
Printre noile posibilități pe care le au creatorii de conținut enumerăm:
- Posibilitatea de urmărire a performanței, ceea ce i-ar putea ajuta pe creatorii de conținut să își evalueze prezența pe Instagram, performanța și să observe noi trenduri
- Un loc special „Crește-ți afacerea” unde companiile pot descoperi instrumente eficiente în promovarea afacerii lor
- Rubrica „Rămâi informat”, unde aceștia pot găsi o serie de resurse educaționale, sfaturi și ghiduri
Cum poate fi accesat tabloul de bord? Foarte simplu, în partea de sus a paginilor profilului contului. Secțiunile includ „Urmărește-ți performanța”, „Dezvoltă-ți afacerea” și „Rămâi informat”. Acestea oferă în același timp informații care i-ar putea ajuta pe creatorii de conținut și companii să își evalueze mai bine performanța, dar și resursele și inspirația pentru ca aceștia să găsească metodele potrivite pentru a o îmbunătăți. Directorul Instagram anunță că pe lângă aceste rubrici mai pregătesc și alte actualizări pentru acest an.
Posibilă eliminare a posibilității de a distribui postări în secțiunea de povești
În acest moment Instagram testează pe mai multe piețe care sunt diferențele între nivelul de implicare al utilizatorilor care distrbibuie postările în feed-ul de povești și cei care nu mai au această opțiune. De aceea, au dezactivat această opțiune în anumite țări. Reprezentanții Instagram susțin că scopul acestui test este de a înțelege mai bine ce le place utilizatorilor să vadă la cei pe care îi urmăresc. Până acum, au descoperit din cercetările efectuate că utilizatorii și-au exprimat preferința pentru povești cu postări originale. Cu toate acestea, Instagram evaluează și posibilitatea de a distribui în povești postările din Twitter.
Folder nou – Șters recent
Sunt mulți dintre noi care se răzgândesc după ce au șters o postare și ar vrea să o „recicleze”. De acum Instagram le dă posibilitatea utilizatorilor ca, dacă s-au răzgândit în privința unei postări, să o poată recupera. Astfel, a fost creat un folder nou – Șters recent – unde rămân pentru o perioadă de 30 de zile fotografiile, videoclipurile sau poveștile șterse.
Cum poate fi accesat folderul? Intrați la Setări, apoi în Cont, iar aici găsiți folderul Șters recent.
Restricție de acces la Instagram și Facebook pe termen nelimitat pentru Trump
Facebook și Instagram au luat o decizie istorică anul acesta în contextul alegerilor din Statele Unite ale Americii. Considerând că fostul președinte american a provocat revoltele de la Washington, Facebook și Instagram i-au blocat contul astfel încât acesta să nu mai poată folosi de aceste platforme ca instrumente de propagare a propriilor mesaje politice. Din punctul de vedere al CEO-ului Facebook, riscurile de a-i permite lui Donald Trump să folosească aceste platforme ar fi fost mult prea mari. La momentul respectiv decizia a fost de suspendare a contului pe termen nelimitat.