Fie că ești o persoană care se bucură de schimbări, fie că îți place să ai la îndemână instrumente cu care deja te-ai obișnuit, este bine să știi care sunt noutățile din 2021 de pe platforma Facebook. Iată-le pe cele mai relevante dintre ele, care s-ar putea să-ți fie de folos odată ce te obișnuiești cu ele.
- Paginile Facebook, cu un design nou și noi moduri de administrare
- Eliminarea butonului „Like” pentru paginile de business
Poate cele mai ușor de observat schimbări, apreciate de foarte mulți utilizatori, dar și criticate, sunt cele ale paginilor Facebook. Funcția „Like” urmează să fie eliminată pentru pagini, păstrându-se doar opțiunea de „Urmărire”. Dacă până acum se putea măsura popularitatea unei pagini prin numărarea like-urilor, recent utilizatorii și-au dat seama că erau foarte multe pagini care aveau mai mulți urmăritori decât like-uri, în mod evident pentru că poți urmări un artist sau o afacere fără să îți placă neapărat. De aceea, butonul „Like” și-a pierdut relevanța, motiv pentru care a fost păstrat doar butonul de „Follow” în pagina principală.
- Aspect simplificat
Paginile sunt reproiectate pentru ca aspectul să fie cât mai intuitiv, cu un aspect simplificat pentru ca utilizatorii să poată accesa mai ușor informațiile relevante despre o pagină. Totodată, pentru cei care dețin pagini, navigarea între profilurile personale și Pagini va fi de acum mai ușor de făcut.
- Începerea unor discuții cu urmăritorii
Din 2021 puteți să interacționați mult mai ușor cu urmăritorii dumneavoastră de pe Facebook. A fost afăugată o nouă opțiune de întrebări și răspunsuri, astfel că puteți crea subiecte de. Deși disponibilă deocamdată doar pentru Desktop, această funcție poate fi chiar utilă în interacțiunea cu urmăritorii, în special pentru creșterea engamenentului.
- Flux de știri dedicat
Facebook vă oferă acces la știri și conținut dedicat pentru dumneavoastră, în funcție de interese. Puteți interacționa cu cei care au aceleași interese și veți primi sugesti de noi conexiuni.
- Toate reclamele într-un singur loc
Dacă administrați o pagină, acum veți avea posibilitatea să vizualizați într-un singur loc toate reclamele, în opțiunea „Account Quality”, dar, mai ales, să aflați daca ele respectă Politica de Publicitate Facebook.
- Noi modalități de monetizare a conținutului.
Având în vedere că într-un singur an, din 2019 până în 2020, a crescut cu 88% numărul persoanelor care câștigă mai mult de 10.000 USD lunar din monetizarea conținutului, Facebook a extins aria de posibilități în această zonă astfel încât probabil că în 2021 numărul celor menționați anterior va crește și mai mult.
- Posibilitatea de monetizare a videoclipurilor scurte. Acum se pot obține venituri din monetizarea videoclipurilor în formă scurtă. Până acum puteau fi monetizate doar videoclipurile mai lungi de 3 minute. Acum numărul minim de minute a scăzut la 1.
- Mai puține criterii de eligibilitate, mai accesibil pentru creatorii de conținut. Acum paginile se pot califica mai ușor pentru anunțuri in-stream. Trebuie să aibă doar 600.000 de minute de videoclipuri vizionate în total. În cele 600.000 minute de videoclip se încadrează orice tip de video din ultimele 60 de zile. Totodată, paginile trebuie să aibă minim 5 videoclipuri salvate.
- Anunțuri video live
Începând cu 2021 s-a extins posibilitatea de a folosi reclame în videoclipurile live. Pentru a fi eligibili, trebuie să aveți minim 60.000 minute live vizualizate în ultimele 60 de zile. Aveți și posibilitatea să excludeți anunțurile din live-uri. Puteți verifica în studioul de creație dacă sunteți eligibili sau puteți trimite paginile la examinare.
- Informații accesate mai ușor
În 2021 Facebook actualizează funcția lansată în 2018 care îți permite să accesezi și să descarci informațiile tale. De acum, Facebook va împărți informațiile în 8 categorii distincte, mult mai specifice:
- Activitatea dvs. pe Facebook
- Prieteni și Urmăritori
- Preferințe
- Informații personale
- Informații înregistrate
- Informații despre reclame
- Aplicații și site-uri web dezactivate de Facebook
- Informații de securitate și autentificare
Având în vedere recentele dubii cu privire la folosirea datelor cu caracter personal, cu ajutorul noului instrument vei putea vedea cum a folosit Facebook datele tale. Poate te întrebi atunci când apare o reclamă în feed-ul tău de ce apare. Până acum, aveai opțiunea să apeși pe „De ce văd asta?”, care apărea la fiecare reclamă. Facebook însă susține că odată cu actualizările referitoare la accesarea informațiilor, va fi mult mai transparent și accesibil pentru utilizatori să cunoască aceste aspecte.
- Evenimentele online cu plată se extind în mai multe țări și piețe
Funcția de eveniment online cu plată s-a extins în 24 de țări suplimentare, după ce a înregistrat un succes impresionant, permițând creatorilor de conținut să câștige venituri prin cursuri de gătit, înregistrări de podcasturi live, tutoriale de machiaj și multe altele. Printre țările noi unde este disponibilă din 2021 această funcție se numără Argentina, Danemarca, Hong Kong, Egipt, Indonezia, Malaezia, Noua Zeelandă, Peru, Africa de Sud, Elveția, Thailanda, Emiratele Arabe Unite și Turcia. Alte 10 țări sunt avute în vedere pentru extindere.
- Facebook înființează o nouă organizație pentru drepturile civile
Facebook înființează o organizație de drepturi civile cu ajutorul avocatului pentru drepturile civile de renume național Roy L. Austin, Jr. Rolul acesteia va fi să valorifice aspectele pozitive ale tehnologiei și de a reduce din cele negative. Existența acestei organizații este motivată de nevoia de a reduce ura rasială și violența cibernetică de pe platformă. Explicând de ce s-a alăturat înființări organizației, Roy L. Austin, Jr. A spus că nu a putut sa stea deoparte atunci când i s-a oferit ocazia să se alăture unei companii ale cărei produse sunt folosite de atât de mulți oameni și care afectează drepturile a miliarde de oameni. Reținem astfel că platforma poate deveni un instrument care să creeze un spațiu al dialogului și nu al urii, așa cum din păcate s-a întâmplat de foarte multe ori în ultima perioadă.
Rețelele sociale sunt în continuă schimbare, adaptându-se constant la contextele curente, la regulile noi care apar, la nevoile noi ale utilizatorilor. De aceea este foarte probabil ca alte și alte schimbări să tot apară. Trebuie să ne obișnuim cu ele.