Pe măsură ce tot mai mulți consumatori fac cumpărături online, există o nevoie și mai mare de a interacționa și de a vă conecta digital, iar marketingul prin e-mail este o modalitate excelentă de a face acest lucru. În anul 2021 dar și în anii care vor urma, este clar că marketingul prin e-mail va deveni un aspect important pentru multe companii și ar trebui să devină și pentru dumneavoastră.
Pentru a se potrivi concurenței și pentru a-ți asuma strategia de marketing prin e-mail în 2021, trebuie să fii la curent cu ultimele tendințe. Iată câteva dintre ele:
Inteligența artificială (AI) în e-mail marketing
Pentru multe companii, inteligența artificială (AI) este un concept complex și confuz pentru multe companii. De la începătorii în marketing până la cei mai experimentați în domeniu, toți sunt sceptici în privința utilizării AI pentru marketing-ul prin e-mail.
Adevărul este că există mai multe informații disponibile online decât orice marketer ar putea colecta și prelucra vreodată, chiar dacă ar folosi tehnologie avansată și software de ultimă generație. Însă, partea interesantă aici este că AI este capabilă să facă față acestei sarcini cu un efort minim aplicat.
Segmentarea listelor, analiza conținutului și extinderea cu succes sunt doar câteva dintre activitățile în care AI a depășit deja oamenii. Există, de asemenea, dovezi că capacitățile AI se extind (în curând va putea îndeplini majoritatea îndatoririlor umane), indicând că acum este timpul pentru a afla cum să utilizați AI pentru a vă optimiza campaniile de marketing prin e-mail în mod eficient.
Hiperpersonalizare a marketingului prin e-mail
Începând cu creșterea gradului de conștientizare a brand-ului și încheind cu reimplicarea clienților, o campanie de marketing prin e-mail ar putea depune eforturi pentru o varietate de obiective. Scopul final al oricărei strategii de marketing prin e-mail este, totuși, de a crește veniturile și profitul. Specialiștii în marketing au concluzionat în ultimii ani că una dintre cele mai mari modalități de a face acest lucru este prin personalizarea conținutului.
Aceasta este o continuare a tendinței precedente. Obținând mai multe date despre clienții dumneavoastră, Inteligența artificială face mai ușoară asigurarea personalizării. Clienții obișnuiți devin din ce în ce mai conștienți de cantitatea mare de date colectate pe aceștia.
Lipsa personalizării campaniei de marketing prin e-mail poate duce la degradarea a listei de corespondență (e-mail), până la eșecul general al campaniei de marketing prin e-mail din cauza costurilor crescute. În plus, personalizarea are alte câteva beneficii dovedite statistic. Spre exemplu, e-mailurile trimise pentru a ura la muți ani sunt capabile să genereze cu aproximativ 342% mai multe venituri/e-mail decât un e-mail promoțional obișnuit. Mai mult, “subject” personalizat poate genera rate de deschidere cu aproximativ 50% mai mari decât cele standard.
Astfel, există o corelație foarte mare între scrierea unui e-mail personalizat și venituri sau profituri în companie.
Aceasta este o tendință foarte populară, iar valoarea personalizării crește în fiecare zi. De aceea, în 2021, lumea afacerilor va pune un accent mai mare pe hiper-personalizarea marketingului prin e-mail, mai degrabă decât pe personalizarea aspectelor campaniilor. Iată cum puteți profita la maximum de această tendință:
- Adaptarea mesajelor și a promoțiilor în funcție de segmentul de public;
- Recomandarea de produse sau conținut pe segmente de public;
- Utilizarea e-mailurilor declanșate care sunt livrate ca răspuns la comportamentul vizitatorului / utilizatorului / cumpărătorului;
- Produse sau conținut recomandat per persoană
Automatizarea marketingului prin e-mail: Puterea campaniilor DRIP
În mod tradițional, campaniile de marketing prin e-mail sunt alcătuite din mai multe e-mailuri, fiecare dintre acestea fiind gestionate de un agent de marketing. Când și de ce un anumit e-mail este livrat membrilor listei de corespondență, depinde de marketing. Acest lucru va fi diferit în 2021. Campaniile manuale sunt eliminate treptat în favoarea automatizării în marketingul prin e-mail.
Automatizarea marketingului prin e-mail (cunoscută și sub numele de campanii prin picurare <<DRIP>>) este o abordare de marketing prin e-mail care utilizează mai degrabă o serie de e-mailuri bazate pe declanșator decât un singur e-mail. Acest lucru garantează că abonații și firma comunică într-un mod consecvent și unificat.
Acțiunile specifice întreprinse de utilizatori activează lansarea secvenței de mail-uri. E-mailurile care sunt trimise ca parte a unei campanii drip sunt mai receptive și creează o comunicare mult mai prietenoasă între fiecare parte.
Singura soluție viabilă este să trimiteți e-mailuri numai atunci când știți că destinatarul este interesat să le primească. O campanie de picurare face exact asta! Automatizarea e-mailului bazată pe comportament vă poate ajuta să vă îmbunătățiți rezultatele de marketing prin e-mail în 2021, deoarece rezolvă în mod eficient conflictul de interese.
Conținut generat de utilizatori
Utilizarea conținutului generat de utilizatori în campaniile de marketing prin e-mail este o altă tendință uriașă care a început la începutul acestui an și este probabil să atingă vârful în 2021. Conținutul generat de utilizatori (UGC) este orice tip de conținut realizat de utilizatorii finali de bunuri sau servicii (text, videoclipuri, fotografii și audio).
S-a demonstrat că materialele generate de utilizatori cresc ratele de conversie. Recenziile generate de utilizatori sunt extrem de importante pentru un procent mare de consumatori (82%). Aproximativ 70% dintre toți consumatorii își bazează deciziile de cumpărare pe evaluările altor utilizatori. Drept urmare, atunci când specialiștii în marketing de e-mail includ acestea în e-mailurile lor, crește nivelul de încredere în produse sau servicii.
E-mailuri interactive
Această tendință există de ceva timp, dar se va intensifica abia în 2021. Sfântul Graal al marketingului prin e-mail este e-mailul interactiv. El îmbunătățește implicarea clienților și interacțiunea prin e-mail în mod dramatic.
În 2021, următoarele elemente interactive de e-mail sunt în trend:
- Butoane animate și CTA-uri;
- Efecte de răsturnare pentru a prezenta ofertele de produse;
- Imagini interioare și carusele de produse, controlate de utilizator;
- Funcții de acordeon concepute pentru a face e-mailurile de formă lungă mai compacte;
- Sondaje și conținut interactiv generat de utilizatori.
Un alt design al e-mail-ului
Unul dintre cele mai fluide și dinamice aspecte ale marketingului prin e-mail este proiectarea e-mailurilor. Este creativ și subiectiv, ceea ce înseamnă că este susceptibil la o varietate de influențe exterioare. În 2021, cele mai tari tendințe de design pentru e-mail acoperă următoarele caracteristici:
- Minimalism;
- Mod întunecat (dark mode);
- Culori strălucitoare și îndrăznețe.