Starea de urgență și pandemia a accelerat extinderea pieței de comerț electronic cu o rată la care până acum nu se gândea nimeni. Întotdeauna au existat creșteri, dar au fost previzibile și constante. În același timp, perioada actuală a schimbat obiceiurile de cumpărare ale oamenilor, determinându-i să se orienteze către achizițiile de pe internet.
Experiența din mediul online dar și vânzările online ar putea fi mai dificile, având în vedere construirea unui magazin e-Commerce performant. Ar putea suna aproape imposibil de pus în aplicare, dar de fapt lucrurile nu stau chiar așa dacă țelul principal este setat de la început bine. Construirea o să dureze, o să fie nevoie de un buget bine stabilit dar și multe alte lucruri nepercepute încă de la început.
Ce putem scoate în evidență în prima parte, este faptul că developarea și punerea în funcțiune a unui shop on-line poate dura undeva de la o zi, la câteva luni. Complexitatea sa, funcționalitățile cu exteriorul website-ului, platforma, design-ul pentru toate tipurile de device-uri, testing-ul, pot afecta timpul final de realizare.
Cele mai eficiente soluții de comerț electronic ar putea costa de la 250,00 USD până la 1500,00 USD în fiecare lună. Cantitatea de produse pe care doriți să o vindeți, cantitatea de trafic pe care o așteptați și caracteristicile de funcționare pe care doriți să le oferiți consumatorilor, influențează prețurile.
Cheltuielile pentru diferite tipuri de comerț electronic externe website-ului pot fi de asemenea legate de administrarea sa, precum și necesitatea furnizorului de gateway de plată. De exemplu, dacă doriți să acceptați carduri de credit și să procesați tranzacțiile online cu procesatorii de plati (PayU, Stripe, etc), iar in majoritatea cazurilor, există taxe lunare sau anuale de activare si procesare.
Este foarte bine și uneori recomandabil să vă afiliați unei agenții de Strategie eCommerce Online(Shopify, GoMag, MerchantPro, Amazon, etc) pentru a putea avea o mai bună înțelegere și chiar a învăța tehnicile de administrare a unui website(de care veți avea nevoie sigur, dacă vă hotarati sa incepeti business-ul sau să vă digitalizați). Timpul de construcție al unui site cu Shopify sau GoMag ar putea ajunge la 1-3 zile, de exemplu. Daca doriți funcții speciale, dar aveți și multe produse, timpul de execuție ar putea fi și de 3-12 luni, cu companii autorizate și echipe întregi de dezvoltatori web și web design.
Dacă doriți să începeți un website simplu, cu căteva produse, desigur, puteți alege platformele ready-to-go, dar dacă doriți un proiect amplu, diversificat, gândiți-vă la a închiria/angaja o echipă care să vă satisfacă toate cerințele în materie de punere in aplicare a ideii. În termen de 24 până la 72 de ore de la plasarea comenzii dumneavoastra online cu un card de credit, puteți începe crearea magazinului. Acesta este timpul necesar pentru a vă activa numele de domeniu și pentru a transmite informațiile necesare platformei/developerilor web, dar și soluția de hosting.
Recomandarea generală în începerea dezvoltării ideii unui website tip online store, este aceea că trebuie sa aveți o balanță echilibrată între complexitate și timpul de construcție. Dedicarea pentru a putea învata dar și disponibilitatea de a vă sacrifica 25% din timp să faceți cercetări de piață pentru anumite ustensile dar și metode, va face diferența la culegerea roadelor finale (profit, clienți satisfăcuți și fidelizați, vizibilitate dar și experiența totală).
Dacă lucrați cu o companie de e-Commerce online, vă puteți aștepta de la rezultate bune la foarte bune, dar acest lucru în timp, în funcție de disponibilitate și complexitate.
- Timpul de propunere si de implemantarea ideii: 3-6 săptămâni;
- Perioada de punere în functiune a website-ului, împreună cu toate datele tehnice din spate care de fapt urcă magazinul on-line(se mai numește back-end): 4-12 săptamâni;
- Tema și design-ul website-ului, care intră în aria de front-end, este partea care se ocupă cu ce vor vedea potențialii cumpărători și clienți, de la poze până la text(copywriting) dar și SEO, meta-descriptions, support client: 1-4 / 2-4 săptămâni;
- Totul impreună, pentru partea de developare: 4/12 săptămâni plus sau minus câteva săptămâni în funcție de experiențele fiecăruia dar și intâmpinarea problemelor pe traseul stabilit.
Un alt lucru de care nu trebuie să uităm, după ce ajungem la ultimele stadii de dezvoltare ale magazinului online, este marketing-ul. Canalul de marketing este un alt element care reprezintă unul dintre avantajele cheie ale vânzărilor pe internet. În acest moment, este foarte accesibil, în special pentru cei care nu au experiență anterioară. De asemenea, oferă acces la date precise, o mare parte din ele în timp real, pe care nu le putem urmări sau identifica în metodele clasice. Marketingul online permite să acționăm spre un anumit public cu un interes specific pentru lucrurile pe care le vindem online.
De asemenea, ca funcționalități cheie pentru magazinul dumneavoastră on-line, ar fi chatbot-ul, cupoanele de cumpărături/reduceri dar și coșul de cumpărături (notificare abandon coș de cumparaturi)
- 31% dintre clienții online sunt atrași să facă o achiziție de pe un site care oferă chat live.
În general, butonul de chat live din magazin trebuie plasat în cea mai vizibilă locație. Indiferent dacă clientul parcurge sau citește o recenzie despre produs, doriți ca aceasta să rămână vizibilă în orice moment, în cazul în care clientul va avea o întrebare mai rapidă sau chiar o nelămurire, sugestie sau reclamație. Clienții care foloseau chat-ul live erau cu 62% mai înclinați să cumpere din nou de pe același site web pentru că oferea încredere.
- Cupoane
Exsistă o mică strategie și pentru cupoane de reducere:
-o reducere pentru prima comandă;
-reducere pentru volum de cumpărare mai mare;
-reducere pentru membru;
-reducere pentru transport gratuit;
Dar și multe alte exemple, ramâne la latitudinea dumneavoastră să stabiliți termenii și conditiile web-siteului, împreună cu politica de confidențialitate și garanții.
- Coșul de Cumpărături
Pentru coșul de cumpărături, există anumite ustensile pe care le puteți folosi în caz că un utilizator, fie el membru sau nu (prin politica Cookies) pune în coș produse și apoi iese de pe website. Ca exemplu, un mail trimis pentru aducerea aminte că există un coș de cumpărături nefinalizat.
Înainte de lansare, trebuie făcute teste finale pentru ca utilizatorii să aibă o experiență cât mai placută dar și rapidă în același timp. Sperăm ca aceste informații v-au fost de folos iar pentru orice nelămurire a anumitor ustensile dar și indicatori tehnici, vă îndrumăm și vă recomandăm să folosiți Google, cât și pentru alte aspecte din viitorul dumneavoastră business online!